Ορθοδοξία ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ-Blog

Άγιοι μιλούν για την αχαριστία

Άγιος Παΐσιος : Εμείς οι μοναχοί, αλλά και οι κληρικοί, σκορπούμε αθεΐα, όταν δεν ζούμε σύμφωνα με το Ευαγγέλιο
Οι απρόσεκτοι και αχάριστοι, δεν κερδίζουν

Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης, ο Άγιος Νεκτάριος, ο Άγιος Γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης και ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος μιλούν για την αχαριστία.

Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης για την αχαριστία

  • Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αμαρτία από την αχαριστία.
  • Αν αγνοείς τη γλώσσα της ευγνωμοσύνης, τότε είσαι πιο αμόρφωτος και από τον τελευταίο αγράμματο.
  • Όποιος τα έχει όλα, υλικά αγαθά και υγεία και αντί να ευγνωμονεί τον Θεό, έχει παράλογες απαιτήσεις και γκρινιάζει, είναι για την κόλαση με τα παπούτσια. Ο άνθρωπος, όταν έχει ευγνωμοσύνη, με όλα είναι ευχαριστημένος. Σκέφτεται τι του δίνει ο Θεός κάθε μέρα και χαίρεται τα πάντα. Όταν όμως είναι αχάριστος, με τίποτε δεν είναι ευχαριστημένος· γκρινιάζει και βασανίζεται με όλα.
  • Όταν κανείς είναι αχάριστος, ό,τι και να τον κάνεις, αχάριστος θα είναι. Με τίποτε δεν είναι ευχαριστημένος. Γκρινιάζει και βασανίζεται με όλα.

Ο Άγιος Νεκτάριος για την αχαριστία

Ο αχάριστος άνθρωπος έχει αναίσθητη ψυχή. Έχει και καρδιά που δεν συμπαθεί και που είναι άδεια από αγάπη. Η ευεργεσία που του κάνει κάποιος, γεννάει στην ψυχή του θλίψη, η θλίψη γεννάει ανία, η ανία μίσος και το μίσος έχθρα προς τον ευεργέτη…! Ο αχάριστος έχει διεστραμμένο μυαλό, γιατί πείθει τον εαυτόν του με παραλογισμούς, ότι δεν οφείλει καμμιά χάρη στον ευεργέτη του και καμμιά ευγνωμοσύνη. Μοιάζει με τρύπιο δοχείο, με το οποίο όσο και αν αντλεί τα καλά που του προσφέρονται, αυτά του ξαναφεύγουν στο κενό.

Ο Άγιος Γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης για την αχαριστία

Όταν καθαριστείς μέσα σου, θα δεις την μυστική δοξολογία του Θεού από τα κτίσματα. Όσο καθαρίζεσαι μέσα σου, θα το δεις και θα λες: Ταλαίπωρε άνθρωπε, μόνο εσύ δεν δοξολογείς τον Θεό.

Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος για την αχαριστία

Οι απρόσεκτοι και αχάριστοι, δεν κερδίζουν, ούτε από εκείνα που ωφελούν, ενώ οι ευγνώμονες και καλόψυχοι ωφελούνται πάρα πολύ και από όσα σκανδαλίζουν άλλους. Αυτό το βλέπουμε στην περίπτωση του Ιούδα και του Ιώβ. Ο Ιούδας δεν σώθηκε ούτε από τον Χριστό, που έσωσε όλη την οικουμένη. Ο Ιώβ δεν ζημιώθηκε ούτε από τον διάβολο, που έχει καταστρέψει τόσους πολλούς. Ο Ιώβ που έπαθε άπειρα κακά, στεφανώθηκε. Ο Ιούδας, που είδε τόσα θαύματα και έκανε τόσα θαύματα, που ανέστησε νεκρούς, που έβγαζε δαιμόνια, που άκουσε τόσα για την Βασιλεία των Ουρανών και για την κόλαση, που πήρε μέρος και Κοινώνησε στο Μυστικό Δείπνο, που απόλαυσε τόσο μεγάλη εύνοια και πρόνοια πιο πολύ από τον Πέτρο και τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη, έγινε προδότης. Επομένως, ούτε τον Ιούδα ωφέλησε ο Χριστός επειδή ήταν αχάριστος, ούτε τον Ιώβ έβλαψε ο διάβολος, επειδή ήταν ευγνώμονας. 

Άγιοι μιλούν για την αχαριστία