Advertisements
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ NEWS

Μητροπολίτης Καλαβρύτων Ιερώνυμος: Η Πολιτεία δρέπει με τα επεισόδια βίας της Θεσσαλονίκης τους καρπούς του νομοθετήματος που ψήφισε

Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμος - Μήνυμα Χριστουγέννων 2023:
Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος συνάντησε τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους της Επαρχίας Αιγιαλείας.

Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος συνάντησε τους Αρχιερατικούς Επιτρόπους της Επαρχίας Αιγιαλείας.

Θέματα της συζητήσεώς τους ήταν αφ’ ενός οι πρόσφατες δηλώσεις νεόκοπου Πολιτικού, Βουλευτού κεντρώας παρατάξεως σχετικά με τα γεγονότα βίας που εκδηλώθηκαν στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Είναι, όμως, και μια εικόνα που αντικατοπτρίζει τις συνέπειες της ρητορικής μίσους, της αναπαραγωγής στερεοτύπων και της έλλειψης ουσιαστικού διαλόγου για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων», και αφ’ ετέρου η προσβλητική και εξόχως καθυβριστική διαφημιστική αφίσα του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, η οποία είναι ιδιαίτερα προκλητική για το θρησκευτικό αίσθημα όλων των χριστιανών, ανεξαρτήτως δόγματος και ομολογίας, καθώς απεικονίζει έναν σταυρό, πάνω στον οποίο ευρίσκεται ημίγυμνη έγκυος γυναίκα, περιβεβλημένη από τα αστέρια της σημαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα χαρακτηριστικά της εικονιζόμενης γυναίκας παραπέμπουν στο πρόσωπο της Παναγίας, κατά το πρότυπο των εικόνων της Παναγίας «Αμώμου Συλλήψεως» ή της Παναγίας της Λούρδης, δύο παγκοσμίως σεβαστών χριστιανικών συμβόλων.

Όσον αφορά στις δηλώσεις του Βουλευτού, κατ’ αρχάς θα πρέπει να υπογραμμισθεί ότι η Εκκλησία καταδικάζει απερίφραστα κάθε μορφή βίας. Η βία αντίκειται στο Ευαγγελικό ήθος. Ο Χριστός κήρυξε την αγάπη προς όλους τους ανθρώπους και κυρίως την αγάπη στους εχθρούς. Γράφει στο Ευαγγέλιό του ο Άγιος Ιωάννης: “Ἐν τούτῳ γνώσονται πάντες ὅτι ἐμοὶ μαθηταί ἐστε, ἐὰν ἀγάπην ἔχητε ἐν ἀλλήλοις”:

“Έτσι θα σας ξεχωρίζουν όλοι πως είστε μαθητές μου, αν έχετε αγάπη ο ένας για τον άλλον.” (Ιω. 13,35). Στις Επιστολές του γράφει: “Ὁ Θεός ἀγάπη ἐστί, καί ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καί ὁ Θεός ἐν αὐτῷ.”: “Ο Θεός είναι αγάπη, κι όποιος ζει μέσα στην αγάπη, ζει μέσα στον Θεό, κι ο Θεός μέσα σ’ αυτόν.” (Α΄ Ιω. 4,16).

Το κριτήριο της κρίσεως του Θεού κατά τη Δευτέρα Παρουσία είναι η αγάπη. Αλλά αυτή η αγάπη του Θεού προς τους ανθρώπους πρέπει να είναι αμφίδρομη. Δηλαδή αγαπά ο Θεός τον άνθρωπο, αλλά θα πρέπει και ο άνθρωπος, εν ελευθερία, να αγαπά, να σέβεται και να υπακούει τον νόμο Αυτού.

Η Εκκλησία καταδικάζει την αμαρτία και όχι τον αμαρτωλό, καθώς πάντοτε περιμένει την επιστροφή του. Επομένως σε ποιες ρητορικές μίσους αναφέρεται ο κ. Βουλευτής;

Η Εκκλησία και οι Αρχιερείς που απαρτίζουν το Σώμα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ορθοτομώντας τον λόγο της Αληθείας εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο αντιευαγγελικό και αντιεκκλησιαστικό νομοσχέδιο περί του “γάμου των ομοφυλοφίλων ζευγαριών και της τεκνοθεσίας” και κήρυξαν προς όλους τον λόγο του Θεού για την οικογένεια και τον ιερό θεσμό του γάμου, κινούμενοι με αγάπη και προειδοποιώντας για τις δυσμενείς συνέπειες της ψηφίσεως του νομοσχεδίου στην κοινωνική και οικογενειακή ζωή του τόπου μας, γνωρίζοντας δε ότι η πλειονότητα του λαού ήταν αντίθετη σ’ αυτό.

Όμως η Πολιτεία εκώφευσε και δεν έλαβε υπόψη της τις παραινέσεις της Εκκλησίας, δηλώνοντας μάλιστα διά στόματος Πρωθυπουργού ότι “ο θρησκευτικός γάμος είναι αποκλειστική υπόθεση της εκκλησίας, την οποία σεβόμαστε, αλλά υπάρχουν διακριτοί ρόλοι. Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι ή αλλιώς ή παπάς-παπάς ή ζευγάς-ζευγάς”.

Ποιοι είναι, λοιπόν, εκείνοι που, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Βουλευτού, δεν θέλησαν τον ουσιαστικό διάλογο, αν όχι οι πολιτικοί μας, που δεν προσκάλεσαν, αλλά απαξίωσαν την Εκκλησία κατά τη διάρκεια της συζητήσεως του νομοσχεδίου;

Η Πολιτεία τώρα, δυστυχώς, δρέπει με τα επεισόδια βίας της Θεσσαλονίκης τους καρπούς του νομοθετήματος που ψήφισε.

Όσον αφορά στο δεύτερο θέμα της αναρτήσεως στα ΜΜΕ της διαφημιστικής και προκλητικής αφίσας του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα κορμιά», που παραπέμπει στο πρόσωπο της Παναγίας, εκφράζουμε την ουσιαστική στήριξη και συμπαράστασή μας στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο για τις σχετικές δηλώσεις του, καθώς ως ορθόδοξοι χριστιανοί εκφράζουμε τη μαρτυρία και τη διαμαρτυρία μας, όταν κατ’ αυτόν τον ανοίκειο τρόπο ευτελίζεται η ορθόδοξη πίστη και ιδιαιτέρως προσβάλλεται το ιερό πρόσωπο της Παναγίας Μητέρας μας, η Οποία αποτελεί Σκέπη και Προστασία του καθενός από εμάς, αλλά και του Έθνους μας, οι μεγαλύτερες ιστορικές στιγμές της ένδοξης πορείας του οποίου έχουν συνδεθεί άρρηκτα με το Πανάγιο Πρόσωπό Της.

Εκφράζουμε, λοιπόν, το ερώτημα: Άραγε δεν θα μπορούσε να παρέμβει η Δικαιοσύνη, ώστε να υπερασπισθεί την προσβολή του δημοσίου θρησκευτικού αισθήματος των χριστιανών; Οι ορθόδοξοι χριστιανοί στην Ελλάδα δεν έχουν δικαιώματα ως προς την επέμβαση των δικαστικών αρχών σε θέματα που αφορούν την προσβολή της πίστεώς τους; Από τη στιγμή μάλιστα που το Ελληνικό Ποινικό Δίκαιο (Άρθρο 198) προβλέπει ποινικές κυρώσεις για τη δημόσια και κακόβουλη προσβολή του Θεού, των θείων, της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδας ή οποιασδήποτε άλλης θρησκείας, η οποία είναι ανεκτή στην Ελλάδα.

Φαίνεται ότι για την περίπτωση των ορθοδόξων χριστιανών δεν υπάρχει καμία ευαισθησία από κανέναν πολιτειακό ή δικαστικό παράγοντα, όπως αντίθετα θα υπήρχε για αντίστοιχο θέμα για οποιαδήποτε άλλη ιδιαίτερη ομάδα, θρησκευτική ή κοινωνική.

Καλούμε, λοιπόν, τους Βουλευτές της περιοχής μας να ευαισθητοποιηθούν και εκφράζοντας τον πιστό λαό μας, που τους έδωσε την ευκαιρία να είναι στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, να καταδικάσουν αυτή την προσπάθεια απαξιώσεως της πίστεώς μας και του ιερού Προσώπου της Παναγίας μας, που είναι η Πολιούχος και Έφορος της πόλεως του Αιγίου, αλλά και της Παναγιοσκέπαστης Ιεράς Μητροπόλεώς μας.

Παράλληλα στη θεματολογία του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα κορμιά», διαβάζουμε “Τα «Αδέσποτα Κορμιά» εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψεις, να εργαστείς και να καταναλώσεις ελεύθερα, αλλά όχι να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως επιθυμείς”. Η τελευταία επισήμανση της δημιουργού του ντοκιμαντέρ: «αλλά όχι να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως επιθυμείς», σε συνδυασμό με τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν, σχετικά με τη βούλησή του να φέρει, τον Μάιο, προς ψήφιση στο Γαλλικό Κοινοβούλιο νομοσχέδιο με τίτλο «Βοήθεια στον θάνατο», περί του οποίου ανέφερε «ακριβολογώντας, ο νόμος δεν δημιουργεί ένα νέο δικαίωμα ούτε μια ελευθερία, αλλά χαράζει ένα μονοπάτι που δεν υπήρχε μέχρι τώρα και που ανοίγει τη δυνατότητα να ζητηθεί βοήθεια στην ευθανασία», καταδεικνύει ότι το επόμενο βήμα μετά την ψήφιση του νόμου για τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια, θα είναι η καθιέρωση με νόμο της ευθανασίας, όπως προ ολίγων ημερών είχε δημοσίως επισημάνει και ο Σεπτός Ποιμενάρχης μας κ. Ιερώνυμος στην εκδήλωση διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο του “γάμου των ομοφυλοφίλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία”.

Κατόπιν των ανωτέρω και εν όψει της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής καλούμεθα σε επαγρύπνηση και θερμή προσευχή, επικαλούμενοι το έλεος του Αγίου Τριαδικού Θεού, ώστε να προστατεύσει τη χώρα μας και να την απαλλάξει από πρόσθετες περιπέτειες και ολέθριες συνέπειες, εθνικές και κοινωνικές, που θα επέλθουν από τη βούληση εκείνων που οδηγούν την πατρίδα μας σε επικίνδυνα αδιέξοδα.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ