ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΘΕΜΑΤΑ

Την ημέρα εκείνη δεν θα μπορέσεις ούτε από τους ανθρώπους να κρυφτείς

Την ημέρα εκείνη δεν θα μπορέσεις ούτε από τους ανθρώπους να κρυφτείς

Μοιραστείτε το άρθρο

Ας φοβούμαστε όπως πρέπει τον Θεό, ο οποίος και τώρα βλέπει τα έργα μας και τότε θα τιμωρήσει αυτούς που τώρα δεν μετανοούν.

Αλλά εμείς κάνουμε το αντίθετο. Διότι εκείνον, που θα μας κρίνει, δεν φοβούμαστε, ενώ εκείνους που δεν μπορούν να μας κάνουν κανένα κακό, εκείνους φοβούμαστε και τρέμουμε τον κακό χαρακτηρισμό, που μπορούν να μας κάνουν.

Διότι εκείνος, που φροντίζει να μη φαίνεται αισχρός μόνο στους ανθρώπους, δεν ντρέπεται όμως να κάνη το κακό, επειδή τον βλέπει μόνον ο Θεός, εάν δεν θέλη να μετανοήση και να αλλάξει, την ημέρα εκείνη θα γίνει καταγέλαστος όχι ενώπιον ενός και δύο, αλλά μπροστά σε όλη την οικουμένη.

Το ότι εκεί υπάρχει μεγάλη συγκέντρωσις των καλών και των κακών πράξεων, σε διδάσκει η παραβολή των προβάτων και των εριφίων και ο μακάριος Παύλος , ο οποίος λέει:

«Πρέπει όλοι εμείς να φανερωθούμε ενώπιον του βήματος του Χριστού, για να λάβει ο καθένας ό,τι του αρμόζει για όσα έκανε με το σώμα του, είτε καλό είτε κακό» ( Β΄ Κορ. 5,10 ). Και πάλι∙ «Ο οποίος θα φέρει στο φως τα όσα κρύβονται στο σκότος» ( Β΄ Κορ. 4,4 ) .

Έκανες ή σκέφτηκες κάτι κακό και προσπαθείς να το κρύψεις από τους ανθρώπους; Αλλ’ από τον Θεό δεν μπορείς να το κρύψεις∙ αλλά από αυτά δεν σε ενδιαφέρει τίποτε∙ ο μόνος φόβος σου είναι οι οφθαλμοί των ανθρώπων.

Πρέπει λοιπόν να καταλάβεις , ότι κατά την ημέρα εκείνη δεν θα μπορέσεις ούτε από τους ανθρώπους να κρυφτείς.

Διότι τότε θα παρουσιασθούν στους οφθαλμούς μας όλα τα έργα μας σαν σε εικόνα, ώστε ο καθένας να κρίνει τον εαυτό του.

Και αυτό είναι φανερό από την παραβολή του πλουσίου. Διότι και τον πτωχό εκείνον, που είχε καταφρονήσει, τον Λάζαρο εννοώ, τον είδε ο πλούσιος να στέκεται μπροστά στα μάτια του και εκείνον τον δάκτυλο, που πρώτα σιχαινόταν, τώρα τον παρακαλεί να τον παρηγορήσει.

Παρακαλώ λοιπόν, και αν δεν βλέπει κανείς τα δικά μας έργα, ο καθένας από εμάς ας εισχωρήσει στην συνείδηση του και να κάνη την λογική του δικαστή του εαυτού του και ας φέρη στο μέσον τα αμαρτήματά του.

Και αν δεν θέλει να διαπομπευθεί κατά την φοβερή εκείνη ημέρα, ας χρησιμοποιήσει τα φάρμακα της μετανοίας και ας θεραπεύσει τα τραύματα.

( Eις Ιωάννην ΛΔ΄, ΕΠΕ 13, 314-316 PG 59, 196-197 )

Πηγή: «ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΟΣ ΑΜΒΩΝ Θ΄ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ»

error: Content is protected !!