Εκκλησία

Μητροπολίτης Κερκύρας : Η κοινωνία βρίσκεται σε μια πορεία η οποία δεν οδηγεί στην λύτρωση

Μητροπολίτης Κερκύρας : Η κοινωνία βρίσκεται σε μια πορεία η οποία δεν οδηγεί στην λύτρωση

Την Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά 27 Νοεμβρίου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου στο Πλακάδο του Αγίου Σπυρίδωνος.

Σ΄αυτόν το ναό εκύρηττε ο Νικηφόρος Θεοτόκης, ο οποίος γεννήθηκε στην Κέρκυρα, εφημέρευσε, και υπήρξε φλογερός Ιεροκύρηκας στον ως άνω Ιερό Ναό.
Κατά την Θεία Λειτουργία παρόντες ήσαν ο Βουλευτής Κέρκυρας Αλέξανδρος Αυλωνίτης, η Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας κ. Μερόπη Υδραίου, οι Αντιπεριφερειάρχες κ. Κώστας Ζορμπάς και Μελίτα Ανδριώτου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημήτριος Μεταλληνός, ο πρώην δήμαρχος κ. Ιωάννης Τρεμπεκλής, ο Περιφερειακός Διοικητής Πυροσβεστικών υπηρεσιών κ. Κολοβός, και άλλοι εκπρόσωποι των τοπικών και άλλων φορέων του νησιού μας.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος μετά του εκλεκτού εφημερίου και ρέκτου της ενορίας, πρωτοπρεσβυτέρου π. Αθανασίου Κοκκινόπουλου, τέλεσε μνημόσυνο υπερ αναπαύσεως της ψυχής του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Σλαβινίου και Χερσώνος, και αργότερον Αστραχάν, Νικηφόρου Θεοτόκη.
Ειρήσθω, πριν την εκκκλησιαστική και την πολιτική κρίση μεταξύ της Ρωσίας και Ουκρανίας, σε παλαιότερη μετάβαση της Ιεράς Μητροπόλεως μας, στην Ιερά Μονή του Αγίου Δανιήλ στην Μόσχα, στην οποία ήταν ηγούμενος μετά την παραίτηση του από την Αρχιεπισκοπή Αστραχάν ο Νικηφόρος Θεοτόκης και ετάφη εκεί,η Ιερά Μητρόπολις μας αιτήθηκε ένα μέρος των λειψάνων του Νικηφόρου Θεοτόκη, προκειμένου να κατατεθούν σε κρύπτη εντός του Ιερού Ναού του Αγίου Ιωάννου, όπερ και εγένετο σήμερα μετά την επιμνημόσυνη δέηση.

Κατά την Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος έλαβε αφορμή από το Ευαγγελικό ανάγνωσμα του Πλουσίου Νομικού της Παραβολής και αφού δι’ ολίγων αναφέρθηκε στο γεγονός, και στον διάλογο ο οποίος ανεπτύχθη μεταξύ του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και του νέου Νομικού, ο οποίος είχε μεταφυσικές ανησυχίες περί της ζωής της αιωνιότητος, ο Κύριος μας με δύο λέξεις απευθύνθηκε σε εκείνον «Δεύρο ακολούθει μοι». Εάν θέλεις να γίνεις μέτοχος της Βασιλείας των Ουρανών πρέπει να αποδεσμευτείς από τα επίγεια και τα εγκόσμια και εμπρός να με ακολουθήσεις. Ο Κύριος μας χωρίς περιστροφές, με τον ίδιο τρόπο απλά και σύντομα, απευθύνθηκε και στους πρώτους μαθητές Του πλησίον της λίμνης Γεννησαρέτ.

«Δεύρο ακολούθει μοι», την ίδια πρόσκληση απηύθυνε και στον Πλούσιο Λευί, με τα ίδια ακριβώς λόγια.
Και σήμερα λοιπόν, με τέτοια απλότητα προσκαλεί τον νέον. Στον Λόγο λοιπόν περί πλούτου, δεν ήταν και δεν είναι το εμπόδιο ο πλούτος ή η φτώχεια για τον καθένα μας για να γίνει μέτοχος της Βασιλείας του Θεού. Διότι και σήμερα όπως τότε, υπήρχαν και υπάρχουν κακοί πλούσιοι, και καλοί πτωχοί. Όπως και το αντίθετο, καλοί πλούσιοι και κακοί πτωχοί. Το θέμα μας όμως, εστιάζεται σε κάποιο άλλο σημείο. Το «ετι εν σοι λείπει», μπορούμε να το ερμηνεύσουμε με τέσσερις έννοιες.

Την ευθύνη, το να είναι κανείς πλούσιος, να έχει δηλαδή υλικά αγαθά, χρειάζεται υπευθυνότητα για να τα διαχειριστεί και όχι ανευθυνότητα. Εκείνος ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι τίποτα δεν είναι δικό μας στην παρούσα ζωή, αλλά τα πάντα ανήκουν στο δημιουργό πατέρα μας, και απλά μας αναθέτει την ευθύνη της διαχειρίσεως των υλικών αγαθών, χωρίς αυτά να τα οικειοποιούμεθα, αλλά να γινόμαστε οι διαχειριστές των, κάνοντας κοινωνούς όλους τους ανθρώπους, και αισθανόμενοι την ανάγκη της εν Χριστώ κοινωνίας.

Δευτέρα έννοια η Δικαιοσύνη, το ότι κάποιος είναι πλούσιος η ακόμη και πτωχός σε υλικά αγαθά. Χρειάζεται να έχουμε την αίσθηση της Δικαιοσύνης του Θεού προκειμένου να μην είμαστε άδικοι απέναντι στους αδερφούς μας. Αν σήμερα συναντούμε την κοινωνική αδικία και την ανισότητα ανάμεσα στους ανθρώπους αλλά και τους λαούς της γης, αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν ζούμε την Δικαιοσύνη του Θεού.

Τρίτον, η Ελευθερία, μας την χάρισε ο Θεός για να μπορούμε να ζούμε την Ελευθερία και όχι την ασυδοσία και την κατάχρηση αυτού του μεγάλου δώρου του Θεού, που νομίζοντας ότι η οποιαδήποτε συμπεριφορά μας, έναντι των αδελφών μας με την έννοια της Ελευθερίας η οποία μας βολεύει, καταντά δουλεία και καταδυνάστευση ανάμεσα στους ανθρώπους.

Τέταρτη έννοια η Αγάπη, που ο ίδιος ο Θεός είναι Αγάπη, μας την χάρισε για να είναι γνώμονας στην πορεία της ζωής μας. Εάν έχουμε αληθινή αγάπη, τότε οδηγούμεθα στην διάκριση της διαχείρισης, είτε του πλούτου είτε της πτωχείας μας. Η Αγάπη είναι εκείνη η οποία σβήνει την απόσταση μεταξύ των ανθρώπων και των λαών. Εάν σήμερα επαναλαμβάνουμε ότι η αγάπη των πολλών εψύγη, δηλαδή πάγωσε, αυτό σημαίνει ότι η κοινωνία μας πλέον, βρίσκεται σε μια πορεία η οποία δεν οδηγεί στην λύτρωση.

Στο τέλος ο Σεβασμιότατος, αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του Νικηφόρου Θεοτόκη, του Δασκάλου του Γένους, ο οποίος μέσα από τις πολλές επιστήμες τις οποίες σπούδασε στην Ιταλία, τις αξιοποίησε με την χάρη της Ιεροσύνης για να γίνει ένας Διαφωτιστής και Διδάσκαλος του Γένους μας. Αυτή την κληρονομιά μας άφησε και οφείλουμε να την αξιοποιήσουμε.

Μετά την Θεία Λειτουργία, όλοι οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων καθώς και η Περιφερειάρχης κ. Ρόδη Κράτσα, και ο Βουλευτής Κέρκυρας κ. Στέφανος Γκίκας, ο Περιφερειακός Διευθυντής της Εκπαίδευσης κ. Πέτρος Αγγελόπουλος και πολλοί άλλοι, συνήλθαν στο Μέγαρο της Φιλαρμονικής Εταιρείας « Μάντζαρος» όπου εκεί υπήρξε το σπίτι του Νικηφόρου Θεοτόκη, μέσα στο οποίο γεννήθηκε το 1731 και ανδρώθηκε.

Ακολούθησε φιλολογικό μνημόσυνο με ομιλητές τον Πρόεδρο της Φιλαρμονικής Εταιρείας « Μάντζαρος» κ. Ιωάννη Τριβιζά, τον πρώην Πρόεδρο της αναγνωστικής εταιρείας, κ. Ιωάννη Πιέρρη, και τον Γραμματέα της Ιεράς μας Μητροπόλεως κ. Κωνσταντίνο Θύμη, Θεολόγο-Ιστορικό.
Η εκδήλωσε τελείωσε με συναυλία από τη Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος», και στο τέλος επισφράγισε την εκδήλωση ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος.

Κάνε το σχόλιο σου

Click here to post a comment

Απάντηση