Φαινόμενα ξένα στην Ορθόδοξη παράδοση σχολιάζει εύστοχα ο Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Αγγελόγλου.
Γνωστός πρώην βουλευτής της Ν.Δ. (επί 11 χρόνια), ο οποίος από τον Ιούλιο 2001 υπηρέτησε την Ν.Δ. από τη θέση του αναπληρωτή τομεάρχη Εθνικής Οικονομίας και συμμετείχε ως τακτικό μέλος στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, Καθηγητής Πολιτικών Επιστημών, που έχει διδάξει στα πανεπιστήμια University of Illinois, Roosevelt University, De Paul University, Southeastern University, European University,… (και σήμερα συμμετέχει σε μία υπό σύσταση εθνικο-πατριωτική κίνηση), αυτός λοιπόν, δημοσίως από τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε ότι «χαρισματούχος και φωτισμένος Γέροντας, του οποίου ο λόγος δεν επιδέχεται παραμικρή αμφιβολία και συζήτηση», του ανακοίνωσε ότι:
«Ο κοιμώμενος βασιλιάς Ιωάννης ήδη σηκώθηκε, είναι σε άριστη κατάσταση και ετοιμάζεται να εκτελέσει τις εντολές του Θεού»!! (είναι ο… γνωστός βασιλιάς Ιωάννης Βατάτζης, που εδώ και 60 χρόνια… «βγάζει χιλιοστό, χιλιοστό το σπαθί από την θήκη του»)!
Στον εν λόγω διαδικτυακό του χώρο, τόλμησα να του υποδείξω τι φρονεί η Αγία μας Ορθόδοξη Εκκλησία, τι μας διδάσκει, και φυσικά εθεωρήθην «άπιστος Θωμάς». Ειλικρινά σ’αυτή την περίπτωση, αν και Πνευματικός, αδυνατώ να διακρίνω αν όλο αυτό το θέμα που προβάλλεται από έναν ευρύτερο συγκεκριμένο κύκλο,
α) είναι φαινόμενο που χρήζει ψυχιατρικής εκτίμησης,
β) εάν πρόκειται περί συγχύσεως και πλάνης,
γ) εάν πρόκειται περί παρανοήσεως όσων έχουν ειπωθεί από Γέροντες κ.λ.π.,
δ) ή περί πνεύματος απάτης, εξαπάτησης και παραμυθιάσματος των αφελών, με σκοπό την εκμετάλλευσή τους (δεδομένου ότι διακινεί σχετικά βιβλία),
ή ε) ο Θεός να με συγχωρέσει, αν πρόκειται περί «βλακείας» για την οποία ο Αϊνστάϊν είπε ότι είναι ανίκητη και δεν έχει καμμία ελπίδα όποιος τα βάλει μαζί της,
ή στ) τι να πω, εξελισσομένων των δύσκολων εθνικών, οικονομικών και ηθικών καταστάσεων, μήπως ορισμένοι δεν δύνανται να τις διεξέλθουν με ανάθεση της ελπίδας τους στον Θεό, και στο αδιέξοδό τους στρέφονται σε μύθους και θρύλους (όπως άλλοι τη διαχείριση αυτών των προβλημάτων την αναθέτουν στο τσιγάρο, στο αλκοόλ,… κ.λ.π.);
Είναι σαφές ότι εγώ, ως μη χαρισματικός και «φωτισμένος» Γέροντας, αδυνατώ προσωπικά να ερμηνεύσω το ανωτέρω φαινόμενο και χρειάζομαι κατεπειγόντως βοήθεια. Κατόπιν τούτων, παρακαλείται δημοσίως ο φωτισμένος και χαρισματούχος Γέροντας να πάψει να κρύβεται πίσω από την ανωνυμία και να βγει επωνύμως ο ίδιος, να μας πει για το συνταρακτικό αυτό γεγονός και όλα τα αφορώντα αυτό. Εξήντα και πλέον χρόνια ενημερωνόμαστε ότι «το σπαθί χιλιοστό-χιλιοστό βγαίνει από τη θήκη του»· ελπίζουμε τώρα που «σηκώθηκε ο βασιλιάς Βατάτζης», δεν θα τον αφήσει ο Θεός για άλλα 60 χρόνια μέχρι να του δώσει την εντολή να αναλάβει την διακυβέρνηση του κόσμου…!! (μέχρι να πεθάνει ο φωτισμένος και χαρισματικός Γέροντας)….
Άλλοι ανακοινώνουν ότι εντός του 2018 θα γίνει η Β΄ Παρουσία του Χριστού, άλλοι ότι ήρθε ο βασιλιάς Ιωάννης για να αναλάβει την παγκόσμια διακυβέρνηση και να φέρει την ειρήνη, άλλοι…, άλλοι…. Αδελφοί, ας θυμηθούμε τον Λόγο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, που είπε: «ΒΛΕΠΕΤΕ ΜΗ ΤΙΣ ΥΜΑΣ ΠΛΑΝΗΣΗ» (Ματθ.,κεφ.κδ΄,4). Το πνεύμα της πλάνης έχει αρχίσει να ενεργεί (Θεσ/κεις Β΄,κεφ.β΄,στχ.11). Είναι σαφές ότι θα φθάσει σταδιακά στην αποκορύφωσή του «ώστε πλανήσαι, ει δυνατόν, και τους εκλεκτούς» (Ματθ. κδ΄,24). Ας μνημονεύουμε, λοιπόν, τις Αποστολικές παραινέσεις: «Το δε Πνεύμα ρητώς λέγει ότι εν υστέροις καιροίς αποστήσονταί τινες της πίστεως, προσέχοντες πνεύμασι πλάνοις…»(Τιμοθ.Α΄,κεφ.δ΄,στχ.1), και «καθώς παρεκάλεσά σε… ίνα παραγγείλης τισί μη ετεροδιδασκαλείν 4 μηδέ προσέχειν μύθοις…» (Τιμοθ.Α΄,κεφ.α΄,στχ.3-4). Επίσης «Ταύτα υποτιθέμενος τοις αδελφοίς καλός έση διάκονος Ιησού Χριστού, εντρεφόμενος τοις λόγοις της πίστεως και της καλής διδασκαλίας η παρηκολούθηκας. Τους δε βεβήλους και γραώδεις μύθους παραιτού…»(Τιμοθ.Α΄,κεφ.δ΄,6-7). Και «έσται γαρ καιρός ότε της υγιαινούσης διδασκαλίας ουκ ανέξονται, αλλά κατά τας επιθυμίας τας ιδίας εαυτοίς επισωρεύσουσι διδασκάλους κνηθόμενοι την ακοήν, και από μεν της αληθείας την ακοήν αποστρέψουσιν, επί δε τους μύθους εκτραπήσονται. συ δε νήφε εν πάσι…» (Τιμοθ.Β΄, κεφ.δ΄,στχ.3-5). Και «…έλεγχε αυτούς αποτόμως, ίνα υγιαίνωσιν εν τη πίστει, μη προσέχοντες Ιουδαϊκοίς μύθοις και εντολαίς ανθρώπων αποστρεφομένων την αλήθειαν…» (Τίτον,κεφ.Α΄,στχ.13-14). Όπως φαίνεται, η διαφορά της εποχής του Απ. Παύλου με τη σημερινή, είναι ότι τότε οι μύθοι ήταν «γραώδεις» (τους έλεγαν γριές), ενώ σήμερα τους προβάλλουν «φωτισμένοι χαρισματούχοι Γέροντες»!!
Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί μου, το εις υμάς παραδοθέν ευαγγέλιο (δηλ. χαρούμενο άγγελμα) υπό των Αγίων και Θεοφόρων απ’αιώνος προφητών, υπό του ιδίου του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού και των Αγίων Μαθητών και Αποστόλων Αυτού, και επικυρωθέντος υπό των Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων -των διά των Οικουμενικών Συνόδων αποφανθέντων- είναι ένα: Η χαρούμενη αναγγελία της πρώτης ελεύσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, δι’ης μας έδωσε την μοναδική και σωτηριώδη εντολή της εκζητήσεως της δικής Του Βασιλείας (όχι στο κράτος, όχι στον κόσμο, αλλά) εντός ημών, και το χαρούμενο άγγελμα της Β΄ ενδόξου Αυτού επιφανείας «πάλιν ερχόμενον μετά δόξης, κρίναι ζώντας και νεκρούς, Ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος». Δεν περιμένουμε λοιπόν, κανέναν άλλο «σωτήρα» να έλθει να βασιλεύσει επί της γης, για να φέρει την ειρήνη, για να βασιλεύσει επί γης η πίστη στον Χριστό, οι χριστιανοί «να τρώμε με χρυσά κουτάλια», να κυκλοφορείς και να μην βρίσκεις άπιστο, κ.α.
Αυτά, ότι θα έρθει να τα κάνει ο κοιμώμενος βασιλιάς Ιωάννης, είναι κήρυγμα «άλλου ευαγγελίου», είναι αίρεση, άσχετα ποιος το προωθεί. Ο Απόστολος Παύλος είναι κατηγορηματικός: «αλλά και αν ημείς ή άγγελος εξ ουρανού ευαγγελίζηται υμίν παρ’ο ευηγγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα έστω… Γνωρίζω δε υμίν, αδελφοί, το ευαγγέλιον το ευαγγελισθέν υπ’εμού ότι ουκ έστι κατά άνθρωπον· ουδέ γαρ εγώ παρά ανθρώπου παρέλαβον αυτό ούτε εδιδάχθην, αλλά δι’ αποκαλύψεως Ιησού Χριστού» (Γαλάτας,κεφ.α΄,στχ.8-11)· ο Απόστολος λέει, όχι Γέροντας, αλλά ούτε «άγγελος εξ ουρανού», αν τα πει. Έχουμε λοιπόν εντολή: «συ δε μένε εν οις έμαθες και επιστώθης, ειδώς παρά τίνος έμαθες, και ότι από βρέφους τα ιερά γράμματα οίδας, τα δυνάμενά σε σοφίσαι εις σωτηρίαν διά πίστεως της εν Χριστώ Ιησού. πάσα γραφή θεόπνευστος και ωφέλιμος προς διδασκαλίαν, προς έλεγχον, προς επανόρθωσιν, προς παιδείαν την εν δικαιοσύνη, ίνα άρτιος ῃ ο του Θεού άνθρωπος, προς παν έργον αγαθόν εξηρτισμένος» (Τιμοθ.Β΄,κεφ.γ΄, στχ.14-17).
Εν κατακλείδι, σήμερα η Αγία και Ορθόδοξη Εκκλησία μας, ένα χαρούμενο άγγελμα έχει απευθύνει προς την ανθρωπότητα· περιμένει μόνον την Β΄ έλευση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού «πάλιν ερχόμενον μετά δόξης, κρίναι ζώντας και νεκρούς, Ου της Βασιλείας ουκ έσται τέλος». Ο δε Κύριος ημών Ιησούς, ενημέρωσε ότι πριν την Β΄ Παρουσία Του, θα έρθει το «βδέλυγμα της ερημώσεως» (Ματθ. κδ΄, στχ.15), θα έρθει «ο αντικείμενος και υπεραιρόμενος επί πάντα λεγόμενον Θεόν ή σέβασμα, ώστε αυτόν εις τον ναόν του Θεού ως Θεόν καθίσαι, αποδεικνύοντα εαυτόν ότι εστί Θεός» (Θεσ/κεις Β΄,κεφ.β΄,στχ.4), για τον οποίο ο Κύριός μας με παράπονο δημοσίως είπε: «εγώ ελήλυθα εν τω ονόματι του πατρός μου, και ου λαμβάνετέ με· εάν άλλος έλθη εν τω ονόματι τω ιδίω, εκείνον λήψεσθε» (Ιωαν., κεφ.ε΄, στχ.43).
Κατά δε τον καιρό της εμφανίσεως του αντικειμένου, ο Θεός θα αποστείλει (εμφανίσει) -προς στήριξη των πιστών- τους δύο προφήτες Ενώχ και Ηλία «3 και δώσω τοις δυσί μάρτυσί μου, και προφητεύσουσιν ημέρας χιλίας διακοσίας εξήκοντα, περιβεβλημένοι σάκκους. 4 ούτοί εισιν αι δύο ελαίαι και αι δύο λυχνίαι αι ενώπιον του Κυρίου της γης εστώσαι…» (Αποκ. Ιωαν.,κεφ.ΙΑ΄,στχ.3-4).
Επαναλαμβάνω λακωνικά, λοιπόν, τι περιμένουμε: α) Την μεγάλη αποστασία (και όχι βασιλεία επί της γης ή αναλαμπή της χριστιανικής πίστης κ.λ.π.), η οποία αποστασία θα προηγηθεί της παρουσίας του αντικειμένου «μη τις υμάς εξαπατήση κατά μηδένα τρόπον· ότι εάν μη έλθη η αποστασία πρώτον και αποκαλυφθή ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο υιός της απωλείας… το γαρ μυστήριον ήδη ενεργείται της ανομίας…» (Θεσ/κεις Β΄, κεφ.β΄,στχ.3,7), β) «τότε αποκαλυφθήσεται ο άνομος», και γ) ον ο Κύριος αναλώσει τω πνεύματι του στόματος αυτού και καταργήσει τη (Β΄) επιφανεία της παρουσίας αυτού…» (Θεσ/κεις Β΄, κεφ.β΄,στχ.8).
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ
Οι κύκλοι αυτοί που ανακοινώνουν ότι «ο βασιλιάς Ιωάννης σηκώθηκε, είναι σε καλή κατάσταση και περιμένει τις εντολές του Θεού» κ.λ.π., ανακοινώνουν δημοσίως διαδικτυακά ότι η πηγήαυτών των πληροφοριών τους είναι «ένας φωτισμένος, χαρισματούχος αγιασμένος Γέροντας, που ο λόγος του δεν επιδέχεται αμφισβήτηση ή συζήτηση». Γέροντας να δίνει κρυφά, από πίσω, τέτοιες πληροφορίες σε κοσμικούς και να τους κάνει «διδασκάλους» της πλάνης, για εμένα είναι «ανήθικο» (άνευ ήθους), αν φυσικά υπάρχει τέτοιος Γέροντας, που πράττει τοιουτοτρόπως. Προσωπικά, διά της παρούσης γνωστοποιώ ότι δεν δέχομαι κανέναν απολύτως διάλογο για το εν λόγω θέμα, με τα διάφορα φερέφωνα του φωτισμένου χαρισματούχου Γέροντα, αλλά δέχομαι διάλογο μόνο με την «πηγή», μόνο με τον υποτιθέμενο «φωτισμένο, χαρισματικό Γέροντα». Ούτε υπογράφω “υπεύθυνες δηλώσεις του νόμου” για το αν πιστεύω στον τάδε ή στον δείνα Γέροντα, ή αν πιστεύω στην εγκόσμια βασιλεία του βασιλιά Ιωάννη Βατάτζη, ή…, ή…, ή… Είναι σαφές ότι «Πιστεύω (μόνο) εις Ένα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα…».
Όλο αυτό το περί της επιγείου βασιλείας του Ιωάννη Βατάτζη, δυστυχώς έχει εξελιχθεί σε «κίνημα» εντός της εκκλησίας, και με λύπη μου διαπιστώνω σε προβολές αυτών των θέσεων στο twitter, από κάτω να υπάρχουν 300.000 προβολές!! Και θα έπρεπε να έχει πάρει θέση η επίσημη Εκκλησία, οι θεολογικά κατηρτισμένοι Αρχιερείς· δυστυχώς επί τόσα χρόνια σιωπούν, η πλάνη εξαπλώνεται και γι’αυτό αναγκάσθηκα πλέον να μιλήσω.
Το δε φαινόμενο των ημερών μας, σε καθετί που γίνεται, να βγαίνει εκ των υστέρων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και από ένας και να λέει ότι του το είχε προφητέψει άγιος της εκκλησίας (ο όσιος Παΐσιος), αυτό… με ξεπερνάει! Έχουν πλέον ξεφτιλίσει τον Άγιο σε τέτοιο βαθμό, που στο τέλος οι πιστοί θα σιχαθούν να ακούνε (ή θα δυσπιστούν) για ο,τιδήποτε είχε πει ο «Παΐσιος». Ντροπή!
Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Αγγελόγλου