Δείτε τις προσφορές μας
ΕΡΕΥΝΑ

Τρίτη και 13, θρησκοληψία και απαρχαιωμένοι φόβοι

Τρίτη και 13, θρησκοληψία και απαρχαιωμένοι φόβοι
Τρίτη και 13 - Η πνευματική και όχι μόνο ζημιά από την υποδούλωση στις προλήψεις και τον αποκρυφισμό.
Προσφορές σε Εκκλησιαστικά & είδη για το σπίτι

Γράφει ο Μιχαήλ Χούλης, θεολόγος καθηγητής

Η πνευματική και όχι μόνο ζημιά από την υποδούλωση στις προλήψεις και τον αποκρυφισμό.

Πολλοί άνθρωποι ζουν ακόμη με θρησκοληψία και φόβους απαρχαιωμένους. Κάποιοι εκθειάζουν την επιστήμη σαν θεά και κάποιοι από την άλλη μεριά πιστεύουν σε μαγικές δυνάμεις, επισκέπτονται μέντιουμ και αστρολόγους.

Φοβούνται να βγουν από το σπίτι αν δεν έχουν προβλεφθεί οι ‘τυχερές’ ημέρες από τα άστρα (ακόμη και να γεννήσουν κανονίζουν ορισμένες γυναίκες με υπόδειξη των άστρων), μένουν μέσα αν πέσει Τρίτη και 13, φοβούνται την γρουσουζιά από σπάσιμο καθρέφτη, δεν πρέπει λένε να παντρεύονται 2 αδέλφια τον ίδιο χρόνο, όσοι πάνε να παραλάβουν τον κουμπάρο πρέπει να γυρίσουν από άλλο δρόμο, να μην σκουπίσει την 1η εβδομάδα η νεόνυμφη, κρεμάνε χάντρες, ‘μάτια’ και ελεφαντόδοντα στα μωρά για να τα προστατεύουν αντί ένα σταυρουδάκι, και ένα χειρότερο: όσοι πενθούν δεν πρέπει λέει να εκκλησιάζονται για μεγάλο διάστημα, χάνοντας έτσι και την ευλογία του Θεού.

Μάντεις, ονειρο-ερμηνευτές, καφετζούδες, χαρτορίχτρες, οραματίστριες, ταρω-γνώστες κ.λπ. περνούν από το πρόγραμμα αυτό της αποδόμησης της υγιούς προσωπικότητας του ανθρώπου και της καταστροφής της χριστιανικής του πίστης. Τους επισκέπτονται (ή οι «χαρισματούχοι» αυτοί κάνουν κατ’ οίκον επίσκεψη έναντι αδράς αμοιβής και χωρίς φυσικά να κόβουν αποδείξεις) για να μάθουν υποτίθεται το μέλλον τους, να λύσουν τα προβλήματά τους, να διαλευκάνουν αν τους απατά το ταίρι τους, να βρουν τα χαμένα τους αντικείμενα, να μιλήσουν με συχωρεμένους γονείς, συγγενείς, φίλους κ.α.

Και παγκοσμίως η λεγόμενη «Νέα Εποχή» -που είναι ένα αποκρυφιστικό μόρφωμα που προσπαθεί να παρασύρει με σύγχρονο τρόπο τους ανθρώπους παρουσιάζοντας την αρχαία μαγεία με επιστημονικοφανές προσωπείο- παρελαύνει με νέες μορφές ειδωλολατρίας, μεσαιωνικό συμβολισμό, πανθεϊσμό, πνευματισμό και γνωστικισμό (που αντιτίθενται ριζικά στον Χριστιανισμό). Μέσω της ‘νέας εποχής’ απλώνεται σήμερα και ο νεοσατανισμός, ντυμένος δυστυχώς όπως προείπαμε με επιστημονικό μανδύα.

Και έτσι πάει περίπατο η μετάνοια, η εκκλησιαστική λατρεία, η προσευχή, η ανάγνωση Αγίας Γραφής, η Θεία Κοινωνία κ.λπ., ή το πιο επικίνδυνο για τη σωτηρία των πιστών: όλα γίνονται μια ‘σούπα’ από νεοεποχικές δοξασίες, όπου περιέχονται ΜΑΖΙ:

και προσευχή και διαλογισμός/ και ειδωλολατρικές απόψεις και χριστιανικές αλήθειες/ και γούρια και Σταυρός/ και αστρολογικές προβλέψεις και προσωπικός Θεός/ και ανάσταση νεκρών και μετενσάρκωση και πάει λέγοντας, με πολλά άλλα αντίθετα μεταξύ τους ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ.

Αποτέλεσμα: Να τρώνε με χρυσά κουτάλια οι κάθε είδους εκμεταλλευτές της αμάθειας και της ευπιστίας του καθενός…. Οι οποίοι απομυζούν το όνειρο, την πνευματική λεβεντιά και την ελπίδα του κοσμάκη!

Οι άνθρωποι που εντάσσονται σε τέτοια περιβάλλοντα και υποτάσσονται σε θρησκοληψίες είναι ή καταντούν δυστυχισμένοι! Η ζωή τους γεμίζει φόβο και αγωνία. Διώχνουν τον Θεό μακριά και προσκυνούν ειδωλολατρικά τεχνάσματα ή και ειδωλικά κατασκευάσματα!

Αντίθετα ο Χριστιανισμός ελευθερώνει τον άνθρωπο, καθώς η γνώση του αληθινού Θεού και η συνειδητή συμμετοχή μας στην μυστηριακή εκκλησιαστική ζωή ρίχνει φως στα μεγάλα ερωτήματα της ζωής. Η μαγεία, η μαντεία και η δεισιδαιμονία καταδικάζουν σε άγνοια, δυστυχία, ξεπεσμό, πνευματικό σκοτάδι.

Τα θύματα υποτάσσονται, πολλές φορές εν αγνωσία τους, στα έργα του σκότους, της φθοράς και της ματαιοδοξίας, ενώ αντίθετα η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα χριστιανικής ζωής που διαχρονικά και προσωπικά τελειοποιεί και αγιάζει ανθρώπινους χαρακτήρες.

Στη Θεία Λειτουργία αυτό συνοψίζεται στην πρόταση: «Εαυτούς και αλλήλους, και πάσαν την ζωήν ημών, Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα».

Μιχαήλ Χούλης

Evagelidis

Καραμανλής – Εκκλησιαστικά